Varbergsföretaget RC Hiss berättar vad deras kunder efterfrågar idag

Varbergsföretaget RC Hiss berättar vad deras kunder efterfrågar idag


 

”Rätt hiss på rätt plats”

 

Varbergsföretaget RC Hiss har många år på nacken inom hissbranschen och installerar såväl kompletta hissar som moderniserar befintliga till kunder i västra Sverige. VDn Kent Carlson berättade om deras passion för branschen och vad deras kunder efterfrågar idag. 
 

 

Kent Carlson, VD på RC Hiss, anser att företag är mer medvetna idag om hur de vill att hisskorgen ska se ut. 
 

 

Vad brukar vara de vanligaste egenskaperna som era kunder efterfrågar när de vill köpa en hiss?

Det finns två kategorier av kunder, dels de som har ett färdigt förfrågningsunderlag och vet vad de vill ha, ofta byggföretag eller fastighetsägare. Den andra kategorin är kunder som inte vet vad de vill ha för typ av hiss utan där vi får komma med förslag på hur deras hissinstallation kan se ut. Kunskapsnivån om hissar är ofta väldigt låg för de som inte arbetar inom branschen, där får vi ofta komma med förslag och idéer för att hissen ska fylla sin funktion.

 

Modernisera befintlig hiss eller installera en ny – vad föredrar ni?

Det beror helt på vad hissen ska användas till och hur mycket den kommer att användas. Det ska vara rätt hiss på rätt plats. Tyvärr ser jag ofta att kunden vill ha en billig hiss men tänker inte på funktionen.
 

Vilken design i hisskorgen vill era kunder ha idag?

Det finns lika många önskemål som det finns människor. Det kan vara alltifrån att man vill ha en helt rostfri korg till att den ska vara designad med stengolv och speglar eller enklast möjliga med ljusa färger. De som installerar hiss i äldre byggnader vill ofta att hisskorgen ska överensstämma med arkitekturen på byggnaden.

 

Hur har synen på utseendet i hisskorgen förändrats sedan ni startade på 70-talet?

Förr i tiden var det inte så viktigt hur det såg ut, det var okej att välja en färg och ett enkelt vägglaminat. Idag upplever jag att kunderna är mer medvetna och tycker det är viktigare med designen, företag vill ofta att det ska stämma överens med deras profil och verksamhet.

 

 


Publicerad: 2018-03-21

Nyhetsarkiv


2022-04-25 Interlift 2022

2020-03-31 Ett projekt med Wennergrens Hiss

2020-03-03 Big Space-projektet i Falun

2019-11-14 Den stora hissen till Navigator i Portugal - installerad

2019-09-18 Interlift 2019

2019-09-09 4 skäl till att välja GMV Green lift permanent magnet

2019-04-26 Medarbetarintervju - Lasse Mettälä

2018-03-21 Varbergsföretaget RC Hiss berättar vad deras kunder efterfrågar idag

2018-03-19 Vi stödjer Nattvandrarna

2018-02-14 Nu är våra lasthissar ännu vassare

2017-12-14 Vi stödjer barncancerfonden

2017-12-14 Vår julgåva går till Barncancerfonden

2017-12-11 Finska Amslift berättar om deras utmaningar i branschen

2017-10-24 Interlift-mässan 2017

2017-09-01 Jobba hos oss / Lediga tjänster

2016-05-02 Lyftcylindrar till alla typer av hydraulhissar

2016-01-29 Nya medarbetare till försäljning

2015-12-10 Snart lanserar vi marknadens mest yteffektiva hiss

2015-11-03 Ny premiumdörr från Fermator

2015-10-27 Vi stödjer Missing People

2015-07-06 Ny BIG SPACE

2014-02-14 NU UTÖKAR VI PROVISION

2013-11-01 BOSTADSRÄTTSMÄSSAN I KISTA

2013-10-31 INTERLIFT 2013 - NYTT BESÖKSREKORD

2013-09-18 15-18 OKTOBER HISSMÄSSA I AUGSBURG

2013-07-10 VENTILSYSTEM 3100 UTGÅR

2013-01-01 NY HYDRAULHISSOLJA

2012-11-05 BOSTADSRÄTTSMÄSSAN I MALMÖ

2012-11-05 Säkerhetsbom för låg topp.

2012-11-05 Nu drar vi igång annonskampanj för GMV Bilhiss

2012-09-26 Utbildning Säljare

2011-11-11 Home Lift

2011-11-11 Green Lift Fluitronic

2011-11-11 Ny broschyr för BIG SPACE

2011-10-31 Information separat ventil DLV A3